بدء تجهيز انشطة شهر رمضان بجمعية جمعية الامام للتنميه والثقافه بالمحلة الكبرى

الغربية _ شريف القن

قال طارق مصطفى مدير جمهعية الامام للتنمية والثقافة ل بوابة  حديث مصر الاخبارية

 جمعية الامام للتنميه والثقافه هتنفذ أنشطه كتيرة في رمضان السنة دي. • هنبدأ في الجمعية نشاط جديد وهو صندوق الخير، الصندوق دة هنجمع فيه تبرعات من أهل الخير اللى حابين يتبرعوا وهنصرف منه على الأسر المستحقة في الآتي: دواء، عمليات جراحية، زواج بنات، إيجار متأخر، مشروعات صغيرة تعينهم على كسب الرزق. • هانعمل شنطة رمضان ونوزعها قبل ما رمضان يبدأ ان شاء الله، محتاجين مجهوداتكم و تبرعاتكوا علشان نقدر نوصل ل500 أسرة محتاجة (متوسط سعر الشنطة 80 جنيه)

  واشار طارق هانعمل وجبات افطار صائم كل جمعة وسبت في رمضان ودي يا ريت كلنا نشارك فيها مش بس نتبرع ، لازم ننزل نشوف الناس ونحس بيهم علشان نقول الحمد لله الوجبات هاتتوزع فى منطقة سبح الله- وعزبة ابودراع- وعزبة خضر والمعهد الدينى- ومستشفى رمد المحله- وابوشاهين- ومنشية مبارك (متوسط سعر الوجبة 16 جنيه) 

واضاف مصطفى  سيكون معرض العيد في آخر اسبوع في رمضان، وفيه هانفرح اسره باللبس الجديد ومش هانلبسهم على ذوقنا هانخليهم يختاروا اللي يحبوه.

شاركونا بهدوم ، شنط ، أحذية ، اكسيسورات ، لعب ، وتبرعات مادية لتجهيز المعرض. وطبعا حضوركم ومساعداتكم علشان تشوفوا الفرحه في عيونهم وتحسوا أحلى احساس في الدنيا وهو ادخال السرور على قلب مسلم

نبذة عن الكاتب

مقالات ذات صله

الرد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *